Cookie potrzebujemy do prowadzenia statystyk odwiedzin strony www oraz poprawnego działania sklepu - ułatwienie logowania, pamięć koszyka zakupów. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Jeżeli chcesz możesz wyłączyć obsługę cookie w swojej przeglądarce. Instrukcje jak to zrobić znajdziesz w Google. Zamknij

Najczęściej kupowane

Kategorie

Producenci

Promocje

Czy warto pić kawę przed treningiem?

lip 13, 2020

Kawa nas pobudza, rozpieszcza kubki smakowe, jest ulubionym elementem każdego poranka, ale czy słyszeliście, że świetnie sprawdza się także przed treningiem? Okazuje się, że filiżanka kawy godzinę przed treningiem przynosi wiele korzyści. Jesteś ciekawy jakich? Zachęcamy do lektury :)

Przyspiesza spalanie tłuszczu.

Badania opublikowane w International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolizm wykazały, że kawa wypita ok 60 min przed treningiem zwiększa termogenezę, a także wzmaga lipolizę, czyli rozkład tłuszczów. Sportowcy, którzy przed treningiem wypili kawę, spalili około 15 procent więcej kalorii w ciągu trzech godzin po posiłku niż ci, którzy tego nie zrobili.

Zmniejsza odczuwanie bólu i zapobiega powstawaniu zakwasów.

Amerykańscy naukowcy z IIIinois wykazali, że spożywanie kawy powoduje mniejsze odczuwanie bólu, a zatem umożliwia wykonanie cięższego treningu, natomiast ci z Georgii udowodnili, że jej spożywanie zapobiega powstawaniu uciążliwych zakwasów. Ma to związek z blokowaniem adenozyny, która jest odpowiedzialna za aktywowanie receptorów bólu w reakcji na mikrouszkodzenia.

Zwiększa wydolność organizmu.

Poza tym, że kawa zwiększa wydolność całego organizmu, to wzmaga także motywację oraz poprawia refleks. Ponadto poprawia krążenie. Należy jednak pamiętać, że podniesione ciśnienie krwi zwiększa tętno podczas wysiłku fizycznego, więc osoby z nadciśnieniem powinny być ostrożne.

Jeśli planujemy spożyć kawę przed wysiłkiem, należy zwrócić uwagę na rodzaj ćwiczeń, które będziemy wykonywać. Kawa przed treningiem siłowym, poprzez zawartą w niej kofeinę, może spowodować nadwyrężenie serca. Kawa może być natomiast dobrym wspomagaczem zwłaszcza w przypadku ćwiczeń wytrzymałościowych, które trwają dłużej niż 20 minut.

Kawa nie będzie dobrym pomysłem przed każdym treningiem. Najlepiej unikać jej przed treningiem siłowym, gdyż to może spowodować nadwyrężenie serca. Świetnie sprawdzi się w przypadku ćwiczeń wytrzymałościowych, które trwają powyżej 20min.

Należy pamiętać, że nie powinno się spożywać kawy przed wieczornymi treningami, gdyż później kofeina może utrudniać zaśnięcie lub znacznie obniżyć jakość snu.

Osobom, którym zależy na redukcji tkanki tłuszczowej polecamy dodać do kawy naturalne spalacze tłuszczu jak np. imbir i cynamon oraz unikać dodawania wysokoprocenowego mleka, które znacznie podnosi kaloryczność kawy.

Udanego treningu!

Kategorie